Organizator konkursu:
Szkoła Podstawowa nr 89 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Poznaniu
Inicjator konkursu:
Poznańskie Stowarzyszenie Oświatowe, ul. Grabowa 33, 61-473 Poznań we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim, Katedrą Inwestycji i Rynków Kapitałowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Zespołem Szkół Ekonomicznych im. Stanisława Staszica w Poznaniu.
Cele konkursu:
– pobudzanie twórczego i nieszablonowego myślenia.
– odkrywanie i pobudzanie uzdolnień i zainteresowań uczniów.
– popularyzacja wiedzy ekonomicznej wśród uczniów szkoły podstawowej,
– rozwijanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce.
Uczestnicy:
Uczniowie klas 6-8 szkoły podstawowej.
Zasady konkursu:
1. Konkurs składa się z trzech etapów: szkolnego, międzyszkolnego i finałowego.
2. Na etapie szkolnym i międzyszkolnym konkursu uczniowie rozwiązują test konkursowy dostępny online do wykonania przy stanowisku komputerowym w szkole, a w przypadku czasowego ograniczenia pracy szkół, w miejscu przebywania uczestnika.
3. Na etapie finałowym badana jest wiedza teoretyczna oraz uczniowie wykonują zadanie praktyczne.
4. Podczas trwania konkursu uczeń pracuje samodzielnie, zachowuje spokój i nie zakłóca w żaden inny sposób przebiegu konkursu (nie opuszcza wyznaczonego mu w sali miejsca, nie porozumiewa się z innymi uczestnikami, nie wypowiada uwag i komentarzy, nie zadaje pytań dotyczących zadań konkursowych, nie korzysta z żadnych niedozwolonych materiałów, w tym środków łączności, np. telefonów komórkowych). Dozwolone jest wykorzystanie kartki, ołówka lub długopisu i kalkulatora prostego.
5. Testy obejmują podstawowe zagadnienia z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości, w tym tematy poruszane w trakcie wykładów adresowanych do uczestników, które zostaną przeprowadzone w ramach działań Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a także podanej literatury podstawowej.
Do konkursu mogą przystąpić uczniowie, którzy zgłosili chęć udziału oraz oddali podpisaną przez opiekunów zgodę uczestnictwa nauczycielowi matematyki w terminie do 30.11.2024 roku.
Kryteria oceniania prac:
1. Do etapu międzyszkolnego konkursu kwalifikują się uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 75% możliwych punktów.
2. Do etapu finałowego konkursu kwalifikują się uczniowie, którzy uzyskali co najmniej 80% możliwych punktów.
3. Na etapie finałowym uczestnicy Konkursu będą przygotowywali test teoretyczny i rozwiązanie praktyczne problemu, który zostanie przedstawiony w momencie rozpoczęcia ostatniej części rywalizacji. Następnie zaprezentują swoje propozycje Międzyszkolnej Komisji Konkursowej. Ocenie podlegają m.in.: kreatywność, oryginalność pomysłów podejmowanych działań, wartość merytoryczna, walory językowe/poprawność językowa, atrakcyjność prezentacji.
Termin i miejsce konkursu:
– etap szkolny odbędzie się 28 lutego 2025 r. (piątek) o godz. 14.00. Czas przeznaczony na rozwiązanie zadań konkursowych wynosi 30 minut.
– etap międzyszkolny konkursu odbędzie się w dniu 31 marca 2025 r. (poniedziałek) o godz. 14.00. Czas przeznaczony na rozwiązanie zadań wynosi 45 minut.
– etap finałowy konkursu odbędzie się 25 kwietnia 2025 r. (piątek). Czas na przygotowanie rozwiązania wynosi 60 minut. Czas prezentacji to 10 minut.
Nagrody:
Tytuł Laureata Konkursu uzyskują zdobywcy 1, 2 i 3 miejsca. Pozostali uczestnicy ostatniego etapu uzyskują tytuł Finalisty Konkursu.
Szkolna Komisja Konkursowa:
Anna Izydorczyk
Hanna Jasiczak
Anna Szymczak
Agata Rozmus
Załączniki:
Zgoda na udział w konkursie
Regulamin konkursu (w tym zakres wymaganej wiedzy i umiejętności)