1. Stacje zadaniowe
Powtarzając materiał z klasy czwartej zatrzymaliśmy się na ośmiu stacjach. Byliśmy nad oceanem, nad morzem, w lesie, nad jeziorem, w mieście, w domu dziadków, na wyspie i na łące.
2. Poszukiwacze
Boisko szkolne stało się miejscem poszukiwania obiektów o wskazanych wymiarach.
3. Zagadka detektywistyczna
Uczniowie wcielili się w rolę detektywów, aby wyjaśnić, kto przed piknikiem szkolnym podmienił ciasteczka szczęścia na ciastka zawierające nieprzyjemne żarty.
4. Bingo
Utrwalanie działań pisemnych wcale nie musi być nudne. Wszyscy chcieliśmy krzyknąć BINGO 🙂
5. Skala
Uczniowie mierzyli boisko sportowe, odległości między bramkami, dokonywali pomiarów różnych sportowych obiektów. A później rysowali te obiekty w skali 🙂
6. Podzielność liczb
W jaki sposób utrwalić zasady podzielności liczb? Grając w matematyczną grę.
7. Tabliczka mnożenia w grze
W czasie zajęć graliśmy w planszówkę, a przy okazji utrwaliliśmy tabliczkę mnożenia. A ile było radości, gdy n-ty raz pionki wracały na pole START ;).
8. Zadanie albo psikus
Zbliża się Halloween, więc na zajęciach nadszedł czas na serię 12 zadań wymagających od uczniów dokładnego czytania i rozumowania. Wśród nich znalazły się zadania ? psikusy, które nie miały rozwiązań. Zadanie czy psikus? Razem udało nam się znaleźć wszystkie psikusy 🙂
9. Skracanie i rozszerzanie ułamków
Nadszedł czas na utrwalenie skracania i rozszerzania ułamków. Pomogła nam w tym gra KABOOM!, choć karteczki z tym napisem nikt nie chciał wylosować 🙂 Czytnik kodów QR pozwolił nam sprawdzić poprawność wykonanych działań.
10. Tabliczki szczęścia
Zbliża się Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, więc znaleźliśmy kilka okazji, aby ją sobie przypomnieć. Zadaniem uczniów było obliczanie wyników działań, a następnie odszyfrowanie hasła – przepowiedni. Dowiedzieliśmy się, że będziemy mieć dobry dzień albo, że spotka nas coś miłego 🙂 A na koniec Gra wykreślankowa 🙂
11. Druk 3D
W czasie zajęć uczniowie poznali zasadę działania drukarek 3D. Tym razem z dostępnych projektów wybraliśmy różdżkę Harrego Pottera i postać Baby Yody. A po chwili przedmioty te były już w naszych rękach.
12. W świecie starożytnych Greków – odkrycia matematyczne
Co zawdzięczamy starożytnym Grekom? Kim byli: Tales z Miletu, Pitagoras, Archimedes? O czym mówi twierdzenie złotego środka? Co oznacza słowo: areté? My już to wiemy. I udało nam się połączyć historię z matematyką 🙂
13. Świąteczne łamanie głowy
Wszystkie zamknięte kłódki udało nam się otworzyć dzięki poprawnie odgadniętym kodom. A obrazkowe kody przedstawiały m. in. renifery, choinki, bałwanki, bombki.
14. Wyszywanki matematyczne
Matematyka to nie tylko rachunki i zadania z treścią 🙂 Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy haft strukturalny. Prawda, że powstały prawdziwe choinki? A wszystko na skutek przecinania się odcinków.